A filmeket könnyű abbahagyni annál a pillanatnál, amikor két, valamilyen értelemben nagyon különböző hátterű karakter egymásra talál. Nem gondolkodunk különösebben azon, hogy Cora Munro odaköltözik-e majd az erdőbe Sólyomszemhez, vagy hogy Johnny Castle Baby gazdag szüleivel megy-e haza a Kellerman Fogadóból, csak örülünk neki, hogy szeretik egymást. A sokévados sorozatoknál azonban a romantikus szálak jóval komplexebbek: a nézők először várnak, hogy a szereplők összejöjjenek, aztán figyelik, hogyan alakul a kapcsolat, sokszor pedig még a szakítást (és az újrakezdést) is végignézhetik. Olyan karakterek, akik a való életben talán már a második randin visszavonulót fújnának a közöttük lévő különbségek miatt, a sorozatokban folyamatos interakcióban vannak egymással, és megpróbálnak dolgozni a konfliktusaikon - ez a tévé igazi győzelme a szociológia fölött.
Clinton VS Palin
A The Good Wife "Bang" című epizódjában ismeri meg Diane Lockhart Kurt McVeigh-t, és ezt az eseményt mindketten rendkívül szórakoztatónak találják. "I think I've just been visited by the Marlboro Man!" - meséli döbbent mosollyal Diane, a fegyvertartást ellenző liberális ügyvéd/menedzser a vidéki fegyverszakértőről, akinek még a vezetékneve is elég szerencsétlen. Diane számára Hillary Clinton a példakép, míg Kurtnek Sarah Palin gondolkodása szimpatikus, ezt a konfliktust azonban felülírja a kettejük (értsd D és K) közötti szexuális feszültség, és az a tény, hogy valójában sok közös van bennük: mindketten ötvenesek, a munkájuknak élnek, egyenesek és humorosak, és fontos számunkra az igazság és az igazságosság. A sorozat későbbi epizódjaiban a flörtből játszma, a játszmából szex lesz, és egy kisebb eltávolodás után a szereplők eljutnak a házasságkötésig is. Annak ellenére, hogy ezt a fordulatot kissé furcsállottam, szívesen nézném a jövőben is azokat a finom humorú jeleneteket, amikor a szerelmesek egymás barátaival próbálnak meg kapcsolatot teremteni. A legutóbbi ilyen eset után (S5E4) Diane régi barátnője komoly figyelmeztetést fogalmazott meg: "Make sure your love can survive outside the bubble!" Meglátjuk, sikerül-e. Mindenesetre Diane már kezdi élvezni a hobbilövöldözést.
Jézus VS Harper Avery
A keresztény-zsidó párkapcsolatok talán eleinte döcögősen indulnak a képernyőn, de az íróknak azért mégsem olyan nagy kihívás kihozni belőlük a happy endet (pl. Charlotte York és Harry Goldenblatt - Sex and the City / Bernadette Rostenkowski és Howard Wolowitz - The Big Bang Theory), különösen, ha nem is ez a központi feszültségforrás a szerelmesek között. Más azonban a helyzet akkor, ha a vallással nem egy másik vallás, hanem az ateizmus áll szemben. A Grey's Anatomy April Kepnerje egy érzékeny, jólelkű, egyúttal mélyen vallásos sebészjelölt, aki erősen kilóg kollégái közül azzal, hogy a (házasság előtti) szex erős lelkiismeretfurdalást okoz neki. A tizedik évad közepén végül az oltár előtt hagyja ott a hozzá hasonló értékrendjű mentősfiút, hogy a kizárólag a tudományban hívő Jackson Avery-nek mondja ki az igent. Kapcsolatuk azonban gyorsan meginog, amikor egy páciens kapcsán elkezdenek arról beszélni, hogy teljesen másképp képzelik el jövendőbeli gyerekeik felnevelését. A csúnya vita során kiderül, hogy Jackson - amolyan miszterdarszis módon - annak ellenére szereti Aprilt, hogy felesége számára a hit központi jelentőségű, April viszont ezután már egyenesen sajnálja Jacksont azért, amiért semmiben sem tud hinni, ami nem szemmel látható. A konfliktust az írók egyelőre úgy oldották meg, hogy Jackson megígéri, elkíséri majd a családját a templomba vasárnaponként, ha utána majd elmennek palacsintázni is. Azért nagyon csodálkoznék, ha a problémakör itt meg is szűnne.
Karrier VS Család (a Babavita-alkategória)
Christina Yang és Owen Hunt kapcsolata úgy tűnik, hogy ezúttal (S10E24) valóban véget ért, hiszen ahogyan arra az egyik "mi lenne ha"-jellegű Grey's Anatomy epizódban (S10E17) Shonda Rhimes forgatókönyvíróként is rámutatott: ha a pár egyik tagja szeretne, a másik tagja viszont más prioritások miatt nem akar gyereket vállalni, és ebben mindketten biztosak, akkor nem létezik kielégítő kompromisszumos megoldás; az egyik fél mindig szenvedni fog. Ugyanezt a konfliktust vetíti előre a HIMYM "Brunch" című része is (S2E3) Ted és Robin kapcsolatát illetően, amikor Mr. és Mrs. Mosby a válásuk okait magyarázzák Tednek:
Mrs. Mosby: Rájöttünk, hogy mennyire különbözünk egymástól. Az apád a romantikus, felhők között járó fajta, én jóval földhözragadtabb vagyok.
Mr. Mosby: Én szerettem volna gyerekeket. Az anyád pedig... /gyorsan elhallgat/ ...ő is szeretett volna gyerekeket!
Körülbelül húsz résszel később pedig Ted és Robin is kiteszik a pontot a kapcsolatuk végére, és abban maradnak, hogy máshogyan képzelik el a következő éveiket.
Robin: Nem akarok gyerekeket nevelni Argentínában.
Ted: Nem akarok gyerekeket nevelni Argentínában.
(Ezt a végkövetkeztetést pedig a sorozat záró epizódja sem érvényteleníti, hiszen az már egy másik életszakaszban játszódik.)
Mind Christina Yang, mind Robin Scherbatsky esete egyébként jó példája annak, hogy a fiatal nők azt érzik, választaniuk kellene a karrierjük (itt: sebészet / tévériporterkedés) és a családi élet között, míg a párkapcsolatok férfi tagjánál nem merül fel, hogy gyereket vállalni akkora áldozat lenne. Bár lehet példát hozni a nemek és a gyerekvállalási vita szempontjából a fordított esetre is - Richard Burke például csak akkor vállalna gyereket a Jóbarátokban Monicával, ha muszáj (ha muszáj - 17-szer), az említett helyzetben Richard az életkora és a nyugalmas időskor reménye miatt nem szeretne már gyereket, nem pedig azért, mert ez akadályozná a szakmai előmenetelét.
A következő részben társadalmi helyzetről, bőrszínről, életfelfogásról, és érdeklődési területről lesz szó, és kiderül az is, hogy mennyire nagy hatással vannak az emberek életére a középiskolai szerepek.
képek forrása:
http://wwwimage.cbsstatic.com/base/files/styles/596xh/public/103658_0132b.jpg
http://johnautry24.files.wordpress.com/2014/03/blue_french_horn.jpg
http://greysgabbles.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/02/greys-anatomy-april-and-jackson-get-married.jpg