Epizológus

a sorozatfüggő szociológus

Kapcsolat

epizologus@gmail.com             facebook.com/epizologus

epizologus.png

Aktuális mottó

Alana Bloom: Certain personalities are attracted to certain professions.
Jack Crawford:
Do you know what professions psychopaths disproportionately gravitate to?
Freddie Lounds:
CEOs, lawyers, the clergy.
Jack Crawford:
Number five on the list is surgeons.
Freddie Lounds:
I know the list.
Will Graham:
Well then, you know what number six is.
Freddie Lounds:
Journalists. Know what number seven is, Mr. Graham?
Will Graham:
Law enforcement.
Freddie Lounds:
Here we are, bunch of psychopaths helping each other out.
(Hannibal, s1e6)

Facebook

Címkék

About Time (1) abszurd humor (1) Ally McBeal (1) Americas Next Top Model (1) angol sorozat (2) anno és most (2) anómia (1) A hátrahagyottak (1) A híd (3) A homok titkai (1) Barátok közt (1) Baywatch (1) Better Off Ted (1) Black Mirror (1) Bravo magazin (1) Broadchurch (2) Broen (3) Bron (1) Bryan Fuller (2) Chuck Lorre (1) Columbo (1) Comic-Con (1) Csajok (1) Dallas (1) Darkness At Noon (1) David Hasselhoff (1) David Tennant (1) Dilinyósok (1) Dirty Dancing (1) diszkrimináció (3) Doctor Who (3) Donnie Darko (1) Downton Abbey (1) Durkheim (1) előítélet (3) Esmeralda (1) Fekete Tükör (1) forgatókönyvíró (2) Friderikusz Show (1) Friends (4) Game of Thrones (3) gender (2) Girls (4) Glee (1) Greys Anatomy (4) Habermas (1) halál (1) Hannibal (2) HBO (1) Her (1) HIMYM (3) House of Cards (1) Inside No. 9 (1) Jabberwocky (1) Jenji Kohan (1) kapitalizmus (1) Kill Bill (1) Knight Rider (1) Les Revenants (1) Little House on the Prairie (1) LMBTQ (1) Lost (1) Luther (1) mai fiatalok (2) Matt Smith (1) Miss Marple (1) Modern Family (1) munkahely (1) nagyvállalat (1) NBC (1) New Girl (6) Nip/Tuck (1) Orange Is the New Black (1) Orphan Black (2) párkapcsolat (4) Parks and Recreation (1) Poirot (1) posztadoleszcencia (2) Project Runway (2) Pushing Daisies (1) rasszizmus (1) reality (1) Scandal (1) sci-fi (2) Sense8 (1) Sex and the City (2) Sherlock (2) Shonda Rhimes (2) sitcom (1) Steven Moffat (2) Superman (1) Szomszédok (1) TARDIS (1) társadalmi változás (2) Tatiana Maslany (1) természetfölötti (2) The Big Bang Theory (5) The Fall (2) The Final Cut (1) The Good Wife (5) The Hunger Games (1) The Island (1) The IT Crowd (1) The Killing (2) The Leftovers (1) The Office (1) The Truman Show (1) Top Chef (1) True Detective (1) tudomány (2) Two and a Half Men (1) Tyrion Lannister (1) utópia (2) Utopia (1) vallás (2) valóságshow (1) Veridian Dynamics (1) Visszajárók (1) Wallander (1) Wayward Pines (1) Weber (1) Weeds (1) Youre the Worst (1) Címkefelhő

Kedvencek

cover.jpg

Friss topikok

Az ellentétek vonzzák egymást. És aztán mi lesz? (1. rész)

2014.05.29. 23:54 Epizológus

A filmeket könnyű abbahagyni annál a pillanatnál, amikor két, valamilyen értelemben nagyon különböző hátterű karakter egymásra talál. Nem gondolkodunk különösebben azon, hogy Cora Munro odaköltözik-e majd az erdőbe Sólyomszemhez, vagy hogy Johnny Castle Baby gazdag szüleivel megy-e haza a Kellerman Fogadóból, csak örülünk neki, hogy szeretik egymást. A sokévados sorozatoknál azonban a romantikus szálak jóval komplexebbek: a nézők először várnak, hogy a szereplők összejöjjenek, aztán figyelik, hogyan alakul a kapcsolat, sokszor pedig még a szakítást (és az újrakezdést) is végignézhetik. Olyan karakterek, akik a való életben talán már a második randin visszavonulót fújnának a közöttük lévő különbségek miatt, a sorozatokban folyamatos interakcióban vannak egymással, és megpróbálnak dolgozni a konfliktusaikon - ez a tévé igazi győzelme a szociológia fölött.

Clinton VS Palin

diane.jpgA The Good Wife "Bang" című epizódjában ismeri meg Diane Lockhart Kurt McVeigh-t, és ezt az eseményt mindketten rendkívül szórakoztatónak találják. "I think I've just been visited by the Marlboro Man!" - meséli döbbent mosollyal Diane, a fegyvertartást ellenző liberális ügyvéd/menedzser a vidéki fegyverszakértőről, akinek még a vezetékneve is elég szerencsétlen. Diane számára Hillary Clinton a példakép, míg Kurtnek Sarah Palin gondolkodása szimpatikus, ezt a konfliktust azonban felülírja a kettejük (értsd D és K) közötti szexuális feszültség, és az a tény, hogy valójában sok közös van bennük: mindketten ötvenesek, a munkájuknak élnek, egyenesek és humorosak, és fontos számunkra az igazság és az igazságosság. A sorozat későbbi epizódjaiban a flörtből játszma, a játszmából szex lesz, és egy kisebb eltávolodás után a szereplők eljutnak a házasságkötésig is. Annak ellenére, hogy ezt a fordulatot kissé furcsállottam, szívesen nézném a jövőben is azokat a finom humorú jeleneteket, amikor a szerelmesek egymás barátaival próbálnak meg kapcsolatot teremteni. A legutóbbi ilyen eset után (S5E4) Diane régi barátnője komoly figyelmeztetést fogalmazott meg: "Make sure your love can survive outside the bubble!" Meglátjuk, sikerül-e. Mindenesetre Diane már kezdi élvezni a hobbilövöldözést.

Jézus VS Harper Avery

greys-anatomy-april-and-jackson-get-married.jpgA keresztény-zsidó párkapcsolatok talán eleinte döcögősen indulnak a képernyőn, de az íróknak azért mégsem olyan nagy kihívás kihozni belőlük a happy endet (pl. Charlotte York és Harry Goldenblatt - Sex and the City / Bernadette Rostenkowski és Howard Wolowitz - The Big Bang Theory), különösen, ha nem is ez a központi feszültségforrás a szerelmesek között. Más azonban a helyzet akkor, ha a vallással nem egy másik vallás, hanem az ateizmus áll szemben. A Grey's Anatomy April Kepnerje egy érzékeny, jólelkű, egyúttal mélyen vallásos sebészjelölt, aki erősen kilóg kollégái közül azzal, hogy a (házasság előtti) szex erős lelkiismeretfurdalást okoz neki. A tizedik évad közepén végül az oltár előtt hagyja ott a hozzá hasonló értékrendjű mentősfiút, hogy a kizárólag a tudományban hívő Jackson Avery-nek mondja ki az igent. Kapcsolatuk azonban gyorsan meginog, amikor egy páciens kapcsán elkezdenek arról beszélni, hogy teljesen másképp képzelik el jövendőbeli gyerekeik felnevelését. A csúnya vita során kiderül, hogy Jackson - amolyan miszterdarszis módon - annak ellenére szereti Aprilt, hogy felesége számára a hit központi jelentőségű, April viszont ezután már egyenesen sajnálja Jacksont azért, amiért semmiben sem tud hinni, ami nem szemmel látható. A konfliktust az írók egyelőre úgy oldották meg, hogy Jackson megígéri,  elkíséri majd a családját a templomba vasárnaponként, ha utána majd elmennek palacsintázni is. Azért nagyon csodálkoznék, ha a problémakör itt meg is szűnne.

Karrier VS Család (a Babavita-alkategória)

Christina Yang és Owen Hunt kapcsolata úgy tűnik, hogy ezúttal (S10E24) valóban véget ért, hiszen ahogyan arra az egyik "mi lenne ha"-jellegű Grey's Anatomy epizódban (S10E17) Shonda Rhimes forgatókönyvíróként is rámutatott: ha a pár egyik tagja szeretne, a másik tagja viszont más prioritások miatt nem akar gyereket vállalni, és ebben mindketten biztosak, akkor nem létezik kielégítő kompromisszumos megoldás; az egyik fél mindig szenvedni fog. Ugyanezt a konfliktust vetíti előre a HIMYM "Brunch" című része is (S2E3) Ted és Robin kapcsolatát illetően, amikor Mr. és Mrs. Mosby a válásuk okait magyarázzák Tednek:

Mrs. Mosby: Rájöttünk, hogy mennyire különbözünk egymástól. Az apád a romantikus, felhők között járó fajta, én jóval földhözragadtabb vagyok.

Mr. Mosby: Én szerettem volna gyerekeket. Az anyád pedig...  /gyorsan elhallgat/ ...ő is szeretett volna gyerekeket!

blue_french_horn.jpgKörülbelül húsz résszel később pedig Ted és Robin is kiteszik a pontot a kapcsolatuk végére, és abban maradnak, hogy máshogyan képzelik el a következő éveiket.

Robin: Nem akarok gyerekeket nevelni Argentínában.

Ted: Nem akarok gyerekeket nevelni Argentínában.

(Ezt a végkövetkeztetést pedig a sorozat záró epizódja sem érvényteleníti, hiszen az már egy másik életszakaszban játszódik.)

Mind Christina Yang, mind Robin Scherbatsky esete egyébként jó példája annak, hogy a fiatal nők azt érzik, választaniuk kellene a karrierjük (itt: sebészet / tévériporterkedés) és a családi élet között, míg a párkapcsolatok férfi tagjánál nem merül fel, hogy gyereket vállalni akkora áldozat lenne. Bár lehet példát hozni a nemek és a gyerekvállalási vita szempontjából a fordított esetre is - Richard Burke például csak akkor vállalna gyereket a Jóbarátokban Monicával, ha muszáj (ha muszáj - 17-szer), az említett helyzetben Richard az életkora és a nyugalmas időskor reménye miatt nem szeretne már gyereket, nem pedig azért, mert ez akadályozná a szakmai előmenetelét.

 

A következő részben társadalmi helyzetről, bőrszínről, életfelfogásról, és érdeklődési területről lesz szó, és kiderül az is, hogy mennyire nagy hatással vannak az emberek életére a középiskolai szerepek.

 

képek forrása:

http://wwwimage.cbsstatic.com/base/files/styles/596xh/public/103658_0132b.jpg

http://johnautry24.files.wordpress.com/2014/03/blue_french_horn.jpg

http://greysgabbles.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/02/greys-anatomy-april-and-jackson-get-married.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://epizologus.blog.hu/api/trackback/id/tr906230226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása